Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 247 jest atrakcyjną dla uczniów placówką edukacyjną o niepowtarzalnym obliczu.
Jesteśmy "Przyjazną szkołą", w której każdy uczeń czuje się ważny i bezpieczny. Wszystkie dzieci znajdą tu swoje miejsce, możliwość zdobywania wiedzy oraz rozwijania indywidualnych zainteresowań.
Klasy integracyjne w szkole istnieją od września 2000 roku.
Do klasy integracyjnej przyjmowani są uczniowie niepełnosprawni i z różnymi trudnościami w nauce na wniosek rodziców oraz na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez poradnię pedagogiczno–psychologiczną oraz uczniowie zdolni.
|
Oferujemy:
klasy "0"
szkołę bez dzwonków
bezpieczne miejsca zabaw i innowacyjną przestrzeń dla uczniów
oddzielne skrzydło dla dzieci z klas 0-III
jednozmianową naukę we wszystkich klasach
opiekę wykwalifikowanej kadry pedagogicznej oraz specjalistów: pedagoga, psychologa, logopedy
specjalistyczną opiekę nad dziećmi, mającymi trudności w nauce (reedukacja, zajęcia wyrównawcze, rewalidacja, zajęcia w pracowni Integracji Sensorycznej)
naukę języka angielskiego od klasy "0"
dodatkowe zajęcia z języka hiszpańskiego i francuskiego
magiczny dywan – interaktywne urządzenie służące do gier i zabaw ruchowych dla dzieci oraz zajęć rewalidacyjnych
koła zainteresowań dostosowane do potrzeb i zamiłowań dzieci (przyrodniczo - ekologiczne, teatralne, plastyczne, muzyczne, informatyczne)
zajęcia sportowe (SKS-y dla dziewcząt i chłopcóworaz gry i zabawy ruchowe dla najmłodszych)
opiekę nad dziećmi z klas 0 - III w świetlicy od godziny 7:00 do 17:30
obiady w stołówce szkolnej
|
Integracja Sensoryczna i Rewalidacja
Pracownia sensoryczna
Od 2008 roku w nowoczesnej pracowni odbywają się zajęcia z Integracji Sensoryczne. Zajęcia prowadzone są przez
wysoko wykwalifikowanych terapeutów i przeznaczone są dla dzieci ze specjalnymi potrzebami.
Rewalidacja
W naszej szkole prowadzone są także
zajęcia z rewalidacji, które są jedną z form terapii pedagogicznej. Główne kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to:
Maksymalne usprawnianie i rozwijanie tych wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone.
Optymalne korygowanie funkcji zaburzonych i uszkodzonych, defektów i zniekształceń.
Kompensowanie, czyli wyrównywanie przez zastępowanie.
Dynamizowanie rozwoju (stymulowanie).
Celem nadrzędnym terapii pedagogicznej jest stworzenie
możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości. Uczniowie klas młodszych mają także możliwość uczęszczania na
zajęcia wyrównawcze, które są prowadzone przez wykwalifikowanego reedukatora.
Świetlica
Świetlica w naszej szkole obejmuje opieką przede wszystkim uczniów klas 0-III.
W wyjątkowych przypadkach uczęszczają do niej również uczniowie klas IV. Świetlica zapewnia wszechstronną opiekę
a także proponuje uczniom
udział w zajęciach teatralnych, tanecznych, muzycznych, plastyczno-technicznych, umysłowo-intelektualnych
i ruchowo-rekreacyjnych.
Główny nacisk wychowawcy kładą na
wszechstronny rozwój i aktywną twórczość dziecka. Zajęcia w świetlicy prowadzone są według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące, które dotyczą najbliższego otoczenia dzieci; rodziny, szkoły
i kolegów.
Zajęcia świetlicowe wyrabiają spostrzegawczość, ćwiczą umiejętność logicznego myślenia, wypowiadania się, pobudzają fantazję
i wyobraźnię, a także wyrabiają
wrażliwość estetyczną i muzyczną. Działalność świetlicy wspierana jest przez rodziców. Uczestniczą oni czynnie
w imprezach i uroczystościach organizowanych w świetlicy. Kalendarz spotkań i wydarzeń kulturalnych jest bogaty. Dzieci co roku uczestniczą
i przygotowują pod kierunkiem wychowawców
szereg imprez; Pasowanie na świetliczaka, Dzień Nauczyciela, zabawę andrzejkową, spotkanie
z Mikołajem, Bal Karnawałowy, Dzień Dziecka, Święto Rodziny i wiele innych.